Beschrijving: logo4.jpg

Beschrijving: henny2

 

Mijn Familie                       | Mijn Hobby muziek       |Mijn hobby oldtimers   | Mijn Werk                            | Mijn Links

 

Over mijn familie en waar we wonen

Over de orgels die ik bespeel en bespeeld heb

De restauratie van :

Mercedes 220 SE coupe

 

Mercedes 220 SE cabriolet

 -Waarom een UPS

-Verschil dynamische en statische UPS

-Dynamische UPS

-Statische UPS

-Static Switches

-Ground Power units

-Downloads UPSsen

www.pillerpowersystems.nl

Dat spreekt voor zich

Beschrijving: image006.jpg

Naast voedingen voor ononderbroken spanning levert Piller ook omvormers voor vliegtuigen en marine toepassingen.

De meeste boordapparatuur als bijvoorbeeld radar en communicatie apparatuur in vliegtuigen maken gebruik van een andere spanning en frequentie dan de 400/230 Volt die wij uit het stopcontact krijgen. De boord spanning in vliegtuigen is namelijk 200/115 Volt. Daarnaast is de frequentie 400 Hz. Deze spanning en frequentie wordt door het vliegtuig zelf opgewekt door zijn generatoren.

Normaal gesproken zijn bij een vliegtuig dat aan de grond staat de motoren uit geschakeld. Daardoor werken ook de generatoren niet meer en is het met de spanningsvoorziening gedaan.

Om de kist van spanning te voorzien kan hij niet via een verlengsnoertje aan het stopcontact gehangen worden, want de spanning en frequentie komen niet overeen.

Daarom wordt gebruik gemaakt van zogenaamde Ground power Units. Dit zijn units die de netspanning van 400 Volt omzetten naar de spanning en frequentie die het vliegtuig nodig heeft.  De frequentie van 400 Hz dient zeer nauwkeurig te zijn. Een afwijking van 1 % is voldoende om de werking van de apparatuur te verstoren of zelfs de apparatuur defect te maken. Daarom wordt in het vliegtuig de aangeboden boordspanning continue gecontroleerd en schakelt de spanning af als een frequentie variatie groter dan 4 Hz optreed.  Er worden dus hoge eisen gesteld aan deze voedingsapparatuur.

Piller levert deze apparatuur in vele soorten en maten en onlangs werd een zogenaamde Ground Power Unit afgeleverd bij het nieuwe service steunpunt van Stork Fokker op Schiphol.

De techniek is zeer eenvoudig. Een motor wordt gestart op het normale net. Deze drijft een synchroon generator aan die de uitgangsspanning van 200Volt en 400 Hz opwekt. De generator wordt middels microprocessoren continue bewaakt en regelt de generator bij iedere belastingsvariatie bij zodat de uitgangsspanning en frequentie nauwkeurig aan de eisen blijven voldoen.

Het nieuwe steunpunt van Stork Fokker  gaat de Fokker 50 onderhouden op Schiphol. Dit compacte vliegtuig is zeer betrouwbaar en goed te besturen. De vliegtuigen rouleren vaak van maatschappij, omdat ze vaak geleasd worden.

Men is sinds augustus operationeel en het ziet ernaar uit dat men voorlopig de eerste 10 jaar voldoende werk heeft.  

 

 

 

 HOME